Згідно статистики, наприкінці осені - на початку зими кількість аварій зазвичай збільшується на 40%, адже погіршується зчеплення літньої шини зі зледенілою дорогою. Свідомі водії в цей період замінюють шини відповідно до сезону, розуміючи, що це впливає на безпеку руху. Разом з тим, жодними правилами дорожнього руху в Україні не встановлено правило про заміну коліс автомобіля. Депутати вирішили це змінити.

Так, проаналізувавши міжнародний досвід, українські політики вирішили запровадити обов’язкову зміну гуми на зимову у відповідний період. Законопроєктом №8369 запропоновано заборонити використання літньої гуми з 1 листопада до 31 березня.

У цей період можна буде їздити на зимовій або всесезонній гумі автомобілям до 3,5 тонни, тобто легковикам категорії "В". Для вантажівок таких альтернатив немає.

Автори законопроєкту пояснюють, такі норми дозволять значно зменшити травмування та ДТП на дорозі взимку.

Якщо цей законопроєкт схвалять, то зміниться і КУпАП, куди додадуть ч. 1 ст. 121, що передбачатиме штраф за порушення правил зміни гуми розміром 340 гривень.

Разом з тим, наразі законопроєкт знаходиться на доопрацюванні, тому що в ньому не було фінансово-економічних розрахунків та обґрунтувань. Як відомо, обов'язкове "перевзування" авто може потребувати додаткових видатків державного та місцевих бюджетів, тому що комусь доведеться купувати всесезонну чи зимову гуму для транспортних засобів, які використовуються центральними й місцевими органами влади, підприємствами, установами й організаціями, які утримуються за рахунок бюджетних грошей.

Різниця між літньою та зимовою гумою.

У літніх шинах протекторна та інші гумові суміші затвердіють під час холоду. Починаючи з середньодобової температури повітря + 7 градусів за Цельсієм, шини стають жорсткими, здатність до надійного контакту з дорогою стрімко зменшується, що стає більше схожим на ковзання. Тобто, в зимовий час літні шини не гарантують безпеку.

У зимових шин гумові суміші більш еластичні при низькій температурі. Починаючи з 0 градусів, вони забезпечують надійну керованість автомобілем. Завдяки хімічному складу, зимові шини чіпляються за гладку поверхню, забезпечуючи короткий гальмівний шлях, стійкість, особливо на поворотах. А при їх використанні в літній період, починаючи з позначки + 10 градусів, шини швидко зношуються, збільшуючи ступінь стирання протектора.

Читайте також:

Ідеально підходить для села: українець зібрав незвичайний "Запорожець"

Зумери оцінять: у мережі показали рідкісний "Запорожець" кислотного кольору

Можна знімати у «Форсажі»: у мережі показали гоночний «Запорожець», якому немає аналогів

«Ванільний серпанок». У мережі показали Запорожець, який пробув у «полоні» 17 років