"Волинь" - один з найпрохідніших автомобілів, що випускалися в радянську епоху, проте мало хто знає, які у моделі були витоки.

Так, у 1958 році фахівці Науково-дослідного інституту НАМІ спільно з інженерами заводу "Комунар" розробили повнопривідну міні-вантажівку, що отримала назву "Вогник". Саме він мав відзначитися підвищеною прохідністю та мав індекс НАМІ-049.

"Вогник" розробляли спеціально для експлуатації у сільській місцевості.

І справді, за результатами ходових випробувань з'ясувалося, що досвідчений автомобіль НАМІ-049 мав дуже хорошу прохідність по всіх видах ґрунту, за винятком боліт та снігу завглибшки 20-25 сантиметрів. У прохідності він не поступався таким серійним автомобілям як Москвич-410 чи ГАЗ-69.

Високій прохідності сприяє відносно невелика вага машини. Ще б пак, кузов автомобіля виготовили з комбінації металу і пластику. Таким чином, його вага склала всього 750 кілограмів.

Конструктори пишалися тим, що навіть якщо "Вогник" і застрягне, то двоє людей зможуть витягнути його там, де становище великого джипа здавалося б безнадійним.

Також відомо, що автомобіль мав привід через колісний редуктор на чотири колеса, незалежно підвішені на торсіонах. Колеса були забезпечені безкамерними шинами 5,60-13" низького тиску з ґрунтозачепами.

Після того, як експериментальний зразок пройшов тести, його передали до Запорізького автомобілебудівного заводу, який додатково доопрацював автомобіль. Планувалося, що модель випускатиметься у кількох варіаціях, проте серійного виробництва машина так і не побачила. НАМІ-049, а також його модифікована версія НАМІ-049А "Целіна" так і залишилися лише прототипами. Втім, вони не були марними, оскільки деякі їх напрацювання використовувалися у ЗАЗ-969.

Читайте також:

У НАТО заговорили про ядерний удар з боку Росії: чого чекати від Путіна і чи існує він

Скільки потрібно відкладати щомісяця, щоб купити квартиру у Польщі та залишитися там жити

Російського флоту просто не стане: Німеччині запропонували відправити в Україну сучасний підводний човен