Коли поліцейські зупиняють водіїв, у яких на лобовому склі є тріщина, то вони їх штрафують на підставі ч. 1 ст.121 КУпАП нібито за технічні несправності.

При повторному порушенні їм загрожує позбавлення прав на термін від 3 до 6 місяців, пише "Апостроф", який вирішив дізнатися у Doradvocat, як йдуть справи насправді.

Так, при управлінні ТЗ, яке має технічні несправності, правилами його експлуатація забороняється. За перше порушення поліцейські виписують штраф рівним 340 гривням.

Згідно п. 6.8.5 ДСТУ 3649:2010 "На вітровому склі колісних транспортних засобів не можна сколи чи тріщини в зоні роботи склоочисників". Але згідно з приписами даного ДСТУ такі пошкодження не є технічними несправностями автомобіля.

Згідно п. 31.3 ПДР заборонено використовувати транспортний засіб, якщо його було виготовлено або переобладнано з порушенням вимог стандартів, правил і нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху. Також заборонено використання ТЗ, які не пройшли то. Це ж стосується ТЗ, на яких встановлені номерні знаки, що не відповідають вимогам відповідних стандартів. Забороняється використання ТЗ, якщо порушений порядок установки на них світлових і звукових сигнальних пристроїв.

Тобто, в списку заборон немає такого пункту, як тріщина на лобовому склі і заборона використання ТЗ, якщо вона є. Виходить, що тріщина не є технічною несправністю. Так, вона є фактом пошкодження авто, однак при її наявності авто не вважається технічно несправним.

Автоексперти уточнили, що наявність тріщини на склі в зоні роботи склоочисників не забороняє використання авто і виключає можливість притягнення водія до адміністративної відповідальності згідно з нормами пунктів 31.1, 31.3, 31.4 ПДР і за ч.1 ст. 121 КУпАП.

Раніше Hyser писав про те, що водіям розповіли, за що штрафуватимуть "автомобілі-фантоми" і як оскаржити штраф.

Також Hyser повідомляв, що депутати підвищать штрафи водіям у 10 разів.

Нагадаємо, що українських водіїв готують до посилення правил у разі аварії.