Експерт на прикладі ЗАЗ-965 "Запорожця" розібрав, що радянський автопром запозичив у західного

При зіставленні вітчизняного і зарубіжного автопрому часто виникають суперечки з приводу того, наскільки багато радянські інженери придумували самостійно. Історик Сергій Канунніков розповів про такі ситуації на основі "Запорожця". Про це повідомляє iнформаційний портал "За кермом".

"Запорожець" є одним з найбільш епохальних радянських автомобілів. Він був спроектований в кінці 50-х років спільними зусиллями інженерів НАМИ і МЗМА і став родоначальником мікролітражних машин в СРСР. В якості натхнення для ЗАЗ-965 часто згадують "Фольксваген Жук" і Fiat 600, проте багато хто ставить це під сумнів.

"Запорожець" - задньомоторна машина, Ця конструкційна особливість у неї спільна з Volkswagen. Правда, мотор у радянської машини слабкіше — 27 к.с. проти 30 к. с. у ЗАЗ-965, правда, несучий кузов з лонжеронами, в той час як у "Жука" в основі лежить пів-платформа.

Повертаючись до двигунів, то V-подібний чотирициліндровий мотор "Запорожця" не мав ніякого відношення ні до агрегату Fiat, ні до агрегату VW. Найближчим аналогом серед іноземних двигунів до "Запорожця" був мотор з чехословацького седана Tatra 87. За словами творців ЗАЗ-965, вони пильно досліджували чеський мотор, однак копіюванням це назвати не можна, так як при кардинально відрізняється обсязі в 0,76 і 3,0 літра двигуни вийшли зовсім різними і по "геометрії".

Зовні "горбатий" нагадує Fiat, хоча така заява справедлива практично для кожної мікролітражки того періоду. "Запорожець" одночасно схожий і не схожий на Fiat, художники подбали про те, щоб у їх машини була своя зовнішність.

До цього інформаційний портал "Hyser" повідомляв, що водіям розповіли, як оскаржити штраф, виписаний фантомом.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що у мережі показали експортний "Москвич" в ідеальному стані.

Також "Hyser" писав, що в автомобілях Tesla виявилася серйозна поломка.