В Україні деякі споживачі платять за доставку газу більше, ніж могли б. Крім того, останнім часом українці все частіше скаржаться на неправильно нараховані платіжки за газ, цифри в яких значно вищі за спожиті кубометри.

Справа в тому, що розрахунок суми до оплати за доставку провадиться на основі даних від облгазу, які йому зобов'язані передавати споживачі.

Якщо інформація про обсяги спожитого газу не надходить – облгаз самостійно підбиває розрахунки. Про це йдеться у поясненні НАК "Нафтогаз України" .

У компанії зазначають: у разі якщо показання лічильника не було передано чи передано не в обов'язковий термін, розрахунок суми до оплати за постачання газу здійснюється розрахунковим способом, тобто обсяги спожитого газу визначаються на основі місячного обсягу споживання за аналогічний період минулого року. Тож цифри відрізняються від фактичних, пояснює компанія.

У цьому кожен споживач може самостійно розрахувати вартість доставки газу. Для цього обсяг споживання блакитного палива минулого року потрібно помножити на тариф на розподіл газу. Число, що вийшло, слід розділити на 12 - і вийде розмір щомісячного платежу.

Що радять експерти

У випадку, якщо споживачеві нараховано неправильну суму у платіжці, можна написати звернення. Однак ще до отримання відповіді слід не переплачувати, а заплатити за свідченнями лічильника. Також потрібно зробити звіряння показів лічильника. Зробити це можна так:

  • зафіксувати показання лічильника за допомогою камери – фото має бути чітким та якісним.
  • щоб підтвердити актуальну дату, поруч із лічильником сфотографувати чек із магазину, свіжу газету чи інший носій із відображенням поточної дати. Якщо на вашому пристрої дата автоматично виставляється на фото, робити це не потрібно.
  • отримане фото надіслати на електронну адресу НКРЕКУ – pr@nerc.gov.ua.

Як подати скаргу

Інший спосіб подати скаргу щодо неправильно нарахованої платіжки – написати заяву у Національній комісії, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Однак, для цього обов'язково потрібно мати скріншот переданих показів лічильника або аудіозапис розмови.

При цьому чекати на відповідь від НКРЕКУ довго, каже експерт, адже йдеться про велику кількість скарг.

На це підуть роки. Якщо лише за один місяць це можуть бути десятки тисяч звернень до НКРЕКУ,
– каже Олег Попенко.

Читайте також:

Ціни на полицях здивують кожного: скільки коштуватиме хліб до кінця року. Подорожчання вже почалося

На пенсію тепер можна вийти на півтора роки раніше: кого з українців це торкнеться

Все сталося зненацька: не стало відомого українського актора, який перейшов на бік Путіна