Volkswagen опинився у центрі скандалу через масові звільнення. У першій половині 2025 року компанія розірвала контракти з 548 співробітниками — і все через банальні, але болючі для концерну причини: прогули та інші порушення дисципліни.

Понад дві тисячі працівників обійшлися лише “жовтою карткою” у вигляді офіційних попереджень.

Электрический Volkswagen I.D4, фото: Автоцентр
Электрический Volkswagen I.D4, фото: Автоцентр

Чому VW карає так жорстко?

Усе банально: дисциплінарні “дірки” обходяться концерну приблизно в мільярд євро щороку. Найпоширеніша причина — необґрунтовані відсутності (AWOL). І хоча звільнені становлять лише крихітну частину від глобального штату у 560 тисяч людей, цифри говорять самі за себе: тільки в Німеччині понад 300 працівників вилетіли з компанії за півроку.

Чорні хмари над виробництвом

VW уже скорочує обсяги випуску авто через слабкий попит і проблеми на заводах. А тепер ще й масові кадрові втрати. Заводи у Цвікау та Дрездені з 6 жовтня зупиняться на тиждень, Оснабрюк перейде у режим “мінус один день” щотижня. Для компанії це означає хаос у плануванні: зміни доводиться перекроювати, запускати резервні бригади, витрати ростуть.

Volkswagen ID.4, зображення: Volkswagen
Volkswagen ID.4, зображення: Volkswagen

Дві сторони медалі

З одного боку, Volkswagen демонструє, що не буде миритися з недисциплінованістю: чіткі правила + швидкі покарання = дисципліна. З іншого — жорсткі заходи б’ють по моральному клімату, підштовхують до конфліктів і навіть можуть закінчитися судовими процесами.

Що це означає для VW?

Масові звільнення — лише верхівка айсберга. Компанія балансує між двома вогнями: економічна доцільність вимагає “затягнути гайки”, але людський фактор може дорого коштувати. Адже працівника звільнити можна за хвилину, а от повернути мотивацію і довіру цілої команди — це роки і мільйони.

Читайте також:

Електромрія на паузі: чому власники Tesla міняють суперзаряд на запах дизелю.

Жовтий бунтар повертається: Skoda показала футуристичний Felicia Fun, від якого 90-ті оживають.