Ні для кого не секрет, що на експорт завжди йдуть спеціальні версії автомобілів. І "Запорожець" у цьому плані не є винятком.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяТак, на початку 1970-х. автомобілі "Запорожець" експортувалися більш ніж до 20 країн, у тому числі до Англії, Німеччини та Франції. Ось тільки це були спеціальні версії серійних машин із приставкою "Е" в індексі: ЗАЗ-968Е та ЗАЗ-968ГЕ.
Але одна справа, коли дилер додавав різні косметичні опції, щоб продати "Запорожець" за кордоном і зовсім інше, коли автомобіль змінювали технічно.
Саме так і вийшло із "вухатим" Запорожцем ЗАЗ-968. Одну з варіацій Запорожця для європейського ринку оснастили 44-сильним двигуном Renault із рідинним охолодженням обсягом 986 куб. Причому, розміщений він був на місці штатного силового агрегату в задній частині і обертав колеса за допомогою напівосей, що коливаються.
Багатообіцяючий прототип отримав назву Yalta 1000. Запорожець Yalta 1000 дістався Брюссельської автомобільної виставки 1968 року, а також удостоївся згадки у кількох зарубіжних ЗМІ, однак він так і залишився в єдиному екземплярі.
Випускати незвичайний "вухатий" планувалося не в рідному Запоріжжі, а на потужностях бельгійської компанії SA Scaldia-Volga. Існувала навіть домовленість із Renault на постачання двигунів R8.
Читайте також:
Його називали "Чорний спокусник": як виглядав унікальний Москвич зі знімним дахом
Називався "гарячий листоноша": як виглядав дуже незвичайний "горбатий" ЗАЗ