У Національному банку пояснили, кому і в яких випадках можуть блокувати банківські перекази

Українські банки масово блокують перекази своїх клієнтів, навіть якщо сума незначна, і при цьому вимагають підтвердити джерела доходів. Пояснюється це тим, що відповідно до закону публічно значущими персонами вважаються всі, хто коли-небудь працював або працює в органах влади. Примітно, що контролюються фінансові операції навіть їх родичів. Про це інформує портал obozrevatel.

Публічно значущі персони (PEP) - відповідно до закону це особи, які займали або займають посади в органах влади. В рамках закону Про протидію відмиванню грошей фінансові установи зобов'язані ретельно проводити перевірку таких громадян. Однак деякі банки зловживають покладеними на них зобов'язаннями і блокують навіть самі мінімальні перекази. Зазначається, що в Україні фіксується тисячі таких випадків.

Так, Національний банк України звернувся до банків і надав рекомендації, в яких саме випадках потрібно проводити особливу перевірку. Регулятор пояснив, що закон не поширюється на всі операції PEP. Наприклад, перекази можна не контролювати, якщо немає підозри у відмиванні коштів, низький ризик відмивання коштів, PEP використовує рахунок у банку для отримання заробітної плати або пенсії, а також якщо за три місяці загальна сума скоєних фінансових не перевищує 200 тисяч гривень.

Особливій перевірці повинні піддаватися операції у разі якщо PEP використовує різні механізми, щоб приховати кінцевого власника активів, оформляє на родичів свої активи, має доступ до держбюджету, а також контролює видачу ліцензій або інших дозвільних документів. Також ретельно перевірятися повинні операції, які пов'язані з купівлею предметів розкоші, отриманням або зарахування великих сум коштів. Крім того за рекомендаціями НБУ перевірку повинні проходити операції, які здійснюють особи, пов'язані з військово-промисловим комплексом, державними закупівлями або з будівництвом.

Раніше портал Hyser інформував, що Національний банк України виявив порушення в роботі ПриватБанку.

Також портал Hyser повідомляв, що ПриватБанк пояснив чому блокують платежі з Інтернет-картки. У фінустанові розповіли, як діяти у разі виникнення такої проблеми.

Крім того портал Hyser інформував, що клієнти ПриватБанку все частіше скаржаться на збої в терміналах. Через некоректну роботу терміналів частина сплачених грошей не відображається