Українцям роз'яснили, чому суми в платіжках за електроенергію виявляються вищими за реальне споживання.

Тонкощі формування платіжок за електроенергію роз'яснили у прес-службі оператора системи розподілу електроенергії компанії Yasno.

Щомісяця оператором розраховується з урахуванням переданих клієнтом показань лічильника обсяг спожитої їм електроенергії. Кількість спожитих кіловат повинен передати або клієнт, або "розумний лічильник". Вони також можуть бути зафіксовані контролером у його особистому відвідуванні житла клієнта.

Якщо ж клієнт не передав показання вчасно, то оператором розраховується середньодобовий обсяг кіловат, які споживає домогосподарство. Основою для обчислення середньодобової витрати є два останні показання, які були зафіксовані у попередні періоди.

Різниця між цими показаннями ділиться на кількість днів, яка пройшла між їх фіксацією, і таким чином визначається середньодобове споживання енергії.

Після розрахунків, зроблених оператором системи розподілу, дані передаються компанії-постачальнику електроенергії. Він же, у свою чергу, формує на основі одержаних цифр рахунок для клієнта.

"Саме через несвоєчасну або нерегулярну передачу показань оператор системи розподілу змушений визначати обсяг „за середнім". Він може істотно відрізнятися від фактичного споживання, як у меншу, так і у більшу сторону. Відповідно, і сума в рахунку може не відповідати очікуванням клієнта ", - повідомляють у прес-службі.

Для запобігання переплат і отримання рахунку, що відповідає показанням лічильника, у компанії Yasno рекомендують дотримуватися своєчасності передачі показань лічильників.

"Однак якщо з певних причин (наприклад, за відсутності електроенергії) немає можливості зробити це у певний період, можна повідомити свідчення в інший час. Найголовніше - робити це регулярно, приблизно в однакові дати щомісяця, і тоді розрахунок обсягу споживання та сума до оплати будуть максимально точними", - пояснили в компанії.

Читайте також: