Уявіть собі: ви сідаєте за кермо авто майже столітньої давнини, натискаєте одну педаль — і вже мчите без зайвих ривків та складних маніпуляцій із важелем.

Ні, це не фантастика — це преселекторна коробка передач 1930-х років, технологія, що тоді здавалася магією, а сьогодні знову переживає своє друге народження.

Коробка передач, зображення: Jalopnik
Коробка передач, зображення: Jalopnik

Тоді, коли водіям доводилося танцювати зчепленням і важелем, роблячи подвійну вижимку, інженери створили рішення, яке робило водіння майже інтуїтивним. Найвідомішою була коробка Вілсона, яку ставили на Daimler, Lanchester, автобуси, танки і навіть боліди Гран-прі. Її фішка? Ви заздалегідь обирали передачу селектором, а перемикання відбувалося миттєво — одним натисканням спеціальної педалі.

Це було як мати «привид майбутнього» під капотом: плавний старт, миттєва зміна передач без ривків, і жодних стресових моментів у поворотах. Гонщики того часу обожнювали цю систему: вибір передачі перед віражем — і повна концентрація на траєкторії, а не на механічній акробатиці.

Авто, кадр з відео
Авто, кадр з відео

Сьогодні ж ця ідея повернулася у вигляді сучасних коробок із подвійним зчепленням (DCT), де комп’ютер сам вирішує, коли саме перемкнутись, забезпечуючи розгін без розриву потоку потужності — майже як у електромобілі.

Історія повторюється: те, що вважалося диковинкою у Cord 812 чи Talbot AX65, тепер є стандартом у спорткарах і суперкарах. Як і з електромобілями, які вперше встановили рекорд швидкості ще у 1898-му, іноді революційним ідеям потрібно просто дочекатися свого часу.

Читайте також:

У Києві спіймали "позашляхову ракету" Lamborghini за мільйон: рідкісний суперкар з Range Rover у хвості.

Новий король асфальту: Гордон Мюррей оживив дух McLaren F1 - але ви його не купите.