У той час, коли Володимир Путін виходить на публіку в пальто від люксового італійського бренду Loro Piana за майже півтора мільйона рублів, Президент України Володимир Зеленський найменше замислюється про свій гардероб, так як на кону - незалежність його країни. Не дивно, що ось уже три місяці він носить бюджетне взуття та одяг від українських брендів. Схоже, зовсім скоро так будуть чинити всі українці.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяТак, стало відомо, що імпорт одягу та взуття за час війни, за оцінкою консалтингової компанії Pro-Consulting, знизився майже на 60%. Про це сказано в матеріалі "Forbes Україна", посилаючись на слова CEO мультибрендового fashion-рітейлера ARGO Павла Савчука. Цей дистриб'ютор в Україні має 52 магазини, де продаються бренди Benetton, Mango та інші.
"Товару на складах достатньо, але не весь актуальний. Продаємо зараз те, що приїхало в січні – лютому, так як не всі літні колекції, які зазвичай завозяться в Україну в березні – квітні, доїхали до ТРЦ", - говорить Савчук.
Крім того, на український ринок досі не повернулися всі міжнародні оператори. Наприклад, закриті магазини Zara, Pull & Bear, Bershka і H&M.
В Україну також не доїхали футболки, які мережа Intertop замовила ще до війни. В цілому рітейлер, в портфелі якого більше 200 світових брендів, завіз в Україну тільки 40-45% замовлених колекцій. Їх, як і інший одяг, стало складніше замовляти. Справа в тому, що банки перестали гарантувати оплату боргів рітейлерів.
До того ж одяг, наприклад футболки та взуття, не входять до переліку критичного імпорту. Тому компанії не можуть закуповувати валюту для оплати одягу або взуття.
"Вже йде замовлення колекцій на весну-літо 2023. Ми навіть не можемо виплатити борги, щоб замовити хоч що-небудь", – говорить CEO "Intertop Україна" Сергій Бадрітдінов.
У дефіциті виявиться легкий літній одяг, прогнозує Савчук з ARGO. Якщо валютні обмеження не послаблять, нестача одягу і взуття збільшиться ще більше через півроку, пояснює Бадрітдінов. "Буде дефіцит. Ми виробляємо тільки 20% одягу та взуття в Україні. Цього недостатньо", - сказав він.
В ARGO щоб уникнути проблем з оплатою замовляють одяг через компанії партнерів в Європі. "По суті переводимо заборгованість з постачальника на них – - пояснює Савчук. - Це тристоронні договори".
Компанія також частково замінює бренди, яких недостатньо в магазинах, одягом власної марки Equilibri. Її відшивають підрядники під Одесою і на заході України, а через кілька тижнів доставляють в магазини.
"Ми додаємо в асортимент нові моделі, які виробляємо під потреби ринку", - вказав Савчук. Наприклад, Патріотичні футболки, що користуються попитом. До війни частка власної марки на полицях була 10-15%, зараз може досягати 30%, каже Савчук.
Варто відзначити, що основними гравцями українського рітейлу є саме міжнародні fashion-бренди. Так, за підсумками 2019-2020 років, за даними асоціації "Укрлегпром", вони зайняли більше половини всього ринку, ще понад 30% – контрабанда і секонд-хенд, а українські виробники завоювали лише 11%.
Читайте також:
Росія переходить до потужних ударів тактичної авіації. Британія попередила Україну.
Буде боляче: Україна готує потужний удар по Патріарху Кирилу.
Це вже серйозно: в Росії палять будівлі Росгвардії. До людей дійшло.