У той час, коли Володимир Путін виходить на публіку в пальто від люксового італійського бренду Loro Piana за майже півтора мільйона рублів, Президент України Володимир Зеленський найменше замислюється про свій гардероб, так як на кону - незалежність його країни. Не дивно, що ось уже три місяці він носить бюджетне взуття та одяг від українських брендів. Схоже, зовсім скоро так будуть чинити всі українці.

Так, стало відомо, що імпорт одягу та взуття за час війни, за оцінкою консалтингової компанії Pro-Consulting, знизився майже на 60%. Про це сказано в матеріалі "Forbes Україна", посилаючись на слова CEO мультибрендового fashion-рітейлера ARGO Павла Савчука. Цей дистриб'ютор в Україні має 52 магазини, де продаються бренди Benetton, Mango та інші.

"Товару на складах достатньо, але не весь актуальний. Продаємо зараз те, що приїхало в січні – лютому, так як не всі літні колекції, які зазвичай завозяться в Україну в березні – квітні, доїхали до ТРЦ", - говорить Савчук.

Крім того, на український ринок досі не повернулися всі міжнародні оператори. Наприклад, закриті магазини Zara, Pull & Bear, Bershka і H&M.

В Україну також не доїхали футболки, які мережа Intertop замовила ще до війни. В цілому рітейлер, в портфелі якого більше 200 світових брендів, завіз в Україну тільки 40-45% замовлених колекцій. Їх, як і інший одяг, стало складніше замовляти. Справа в тому, що банки перестали гарантувати оплату боргів рітейлерів.

До того ж одяг, наприклад футболки та взуття, не входять до переліку критичного імпорту. Тому компанії не можуть закуповувати валюту для оплати одягу або взуття.

"Вже йде замовлення колекцій на весну-літо 2023. Ми навіть не можемо виплатити борги, щоб замовити хоч що-небудь", – говорить CEO "Intertop Україна" Сергій Бадрітдінов.

У дефіциті виявиться легкий літній одяг, прогнозує Савчук з ARGO. Якщо валютні обмеження не послаблять, нестача одягу і взуття збільшиться ще більше через півроку, пояснює Бадрітдінов. "Буде дефіцит. Ми виробляємо тільки 20% одягу та взуття в Україні. Цього недостатньо", - сказав він.

В ARGO щоб уникнути проблем з оплатою замовляють одяг через компанії партнерів в Європі. "По суті переводимо заборгованість з постачальника на них – - пояснює Савчук. - Це тристоронні договори".

Компанія також частково замінює бренди, яких недостатньо в магазинах, одягом власної марки Equilibri. Її відшивають підрядники під Одесою і на заході України, а через кілька тижнів доставляють в магазини.

"Ми додаємо в асортимент нові моделі, які виробляємо під потреби ринку", - вказав Савчук. Наприклад, Патріотичні футболки, що користуються попитом. До війни частка власної марки на полицях була 10-15%, зараз може досягати 30%, каже Савчук.

Варто відзначити, що основними гравцями українського рітейлу є саме міжнародні fashion-бренди. Так, за підсумками 2019-2020 років, за даними асоціації "Укрлегпром", вони зайняли більше половини всього ринку, ще понад 30% – контрабанда і секонд-хенд, а українські виробники завоювали лише 11%.

Читайте також:

Росія переходить до потужних ударів тактичної авіації. Британія попередила Україну.

Буде боляче: Україна готує потужний удар по Патріарху Кирилу.

Це вже серйозно: в Росії палять будівлі Росгвардії. До людей дійшло.