Всі автолюбителі знають, що в 90-ті та двохтисячні роки під індексом ЗАЗ-1103 випускався псевдоседан "Славута" – варіація на тему "Таврії", що отримала 5-дверний кузов типу ліфтбек з багажником, що виступає позаду. Але, як виявилося, це цифрове позначення спочатку належало зовсім іншому автомобілю.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяТак, відомо, що перший "повнопривідник" ЗАЗ-1103 зібрали орієнтовно 1972 року. Цей зразок отримав 2-дверний кузов типу фастбек: його задня стінка була похилою, як у хетчбека, проте заднє скло не піднімалося, а невеликий люк вів ізольований від салону 300-літровий багажник. Машина вміщала чотирьох пасажирів та відрізнялася граничною компактністю
А ось другий повнопривідний ЗАЗ-1103 був створений у Запоріжжі у 1974-1975 роках. Цей зразок отримав новий кузов – класичний 3-дверний хетчбек з підйомними заскленими багажними дверима.
Зважаючи на все, він існував у єдиному екземплярі.
Завдяки введенню колісних редукторів дорожній просвіт у новинки становив 220 мм. При використанні зниженої передачі ЗАЗ-1103 міг стійко рухатися зі швидкістю всього 2 км/год, а "максималка" сягала 130 км/год. При спорядженій масі близько 840 кг корисне навантаження цієї машини складало 340 кг, що еквівалентно вазі чотирьох осіб та 60 кг багажу.
На жаль, повнопривідний ЗАЗ-1103 з якоїсь причини так і не запустили в серійне виробництво. Яка подальша доля досвідченого зразка також ніхто не знає. Очевидно, до наших днів він не зберігся.
Зазначимо, що ЗАЗ повертався до питання повного приводу згодом лише одного разу, коли брав участь у розробці позашляховика ЛуАЗ-1301. Ця багатостраждальна модель повинна була бути запущена в серійний випуск до 2004 року, але й від неї теж відмовилися.
Читайте також:
ЗАЗ для Бетмена: у мережі показали унікальний матовий чорний Запорожець, з рідкісними фарами
Так виглядали лише іномарки: яким мав стати найперший ЗАЗ "Таврія" кінця 70-х років
На нього досі заглядаються: у мережі показали унікальний ЗАЗ кабріолет із прямокутними фарами