Схоже, в автомобільній історії класичних ВАЗів, особливо оснащених автоматичною коробкою передач, є подробиці, що інтригують, які можуть здивувати багатьох ентузіастів.

Хоча на внутрішньому радянському автомобільному ринку не було пріоритету розкішних функцій, таких як кондиціонери, гідропідсилювачі або автоматичні коробки, з виходом ВАЗу на міжнародний ринок історія набула іншого оберту.

Враховуючи, що "Жигулі" створені на базі широко поширеної платформи Fiat 124, у АВТОВАЗу з'явилася унікальна можливість встановити автоматичну коробку передач.

Рішенням стала автоматична коробка передач GM 3L30 (TH180), яка входила до стандартної комплектації численних моделей американських, європейських та японських автовиробників у період з 1969 по 2000 рік.

Ця трансмісія спочатку призначалася для Fiat, Lancia та Alfa Romeo, а також для автомобілів Fiat, Lancia та Alfa Romeo. його модифікація органічно вписалася у конструкцію «Жигулів», не вимагаючи суттєвих доробок.

У Нідерландах, Великій Британії, Бельгії та інших країнах Європи з'явилася Lada 1500S Автомат (ВАЗ-2103) як перша модель «Жигулів», оснащена автоматичною коробкою передач.

Наступні моделі, зокрема Lada Riva, Lada Nova, Lada Kalinka, продовжили цю тенденцію. Цікаво, що ці автоматичні версії так і не отримали заводського індексу та називалися просто Lada Automatic або Ladamatic.

Сьогодні кількість класичних задньопривідних ВАЗів із автоматичною коробкою передач не скорочується. Ентузіасти на всьому пострадянському просторі самостійно дооснащують свої автомобілі коробками передач GM 3L30 (TH180) від різних моделей, вносячи унікальний поворот до історії цих знакових автомобілів.

Читайте також:

Будьте до цього готові: через дефіцит електрики названо критичний годинник, коли потрібно економити

Більше вони не повернуться: як позбутися павуків у хаті. Поради, які точно працюють

Апетитно і з рум'яною скоринкою: рецепт ситного лаваша з яйцем та зеленню на сковорідці