Восени та взимку погода часто буває дощовою, сирою та холодною. Тому водіям настав час подумати про зміну літньої гуми на зимову.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
Підписатися
Коли міняєте шини, гарна ідея перевірити стан деяких вузлів та агрегатів автомобіля. Це прості операції, які не потребують спеціальних навичок чи інструментів.
Покрутіть передні колеса рукою у горизонтальній площині. Вони повинні вільно і плавно обертатися, без скрипів, стукотів та інших сторонніх звуків. Легкий шелест колодок об диск допустимо. Якщо чути хрускіт, гул - швидше за все підшипники зношені. Це небезпечно – при поломці підшипника колесо може різко заклинити під час руху.
Якщо колесо туго чи ривками повертається, потрібно перевірити гальмівну систему. Можливо, заклинило поршні в гідравлічних циліндрах, деформувалися гальмівні колодки або забруднилися напрямні супорта. Це призведе до збільшеного зносу деталей та витрат палива. У найгіршому випадку через перегрівання може відбутися відмова гальмівної системи.
Похитайте кожне колесо у вертикальній та горизонтальній площинах, взявшись двома руками зверху та знизу, а також з боків. На некерованих колесах таким чином можна перевірити люфти в підшипниках маточини та знос сайлентблоків підвіски. На керованих колесах така перевірка допоможе виявити люфт у кульових опорах, а також деталях кермового механізму.
Коли знімаєте колесо, спочатку подивіться залишкову товщину гальмівних колодок. Також уважно огляньте стан гальмівних дисків - чи немає глибокої корозії. Особливо це актуально для автомобілів, які регулярно стоять без руху. Корозія з внутрішньої сторони диска помітно зменшує ефективну площу гальмівних колодок. При цьому іржа часто твердіша за матеріал самого диска. Тріщини на поверхні дисків небезпечні – диск може зламатися на дві частини.
Акуратно похитайте рукою гальмівний супорт – повинен відчуватися невеликий люфт. Це означає, що супорт вільно переміщається напрямними, а гальмівний поршень в гідроциліндрі не заклинило.
Ретельно огляньте всі гальмівні шланги, зверніть увагу на відсутність тріщин, різких перегинів, патьоків гальмівної рідини. Перевірте стан гумових захисних чохлів кульових опор, пильовиків гідроциліндрів та інших ущільнювальних елементів підвіски та кермового керування.
Переконайтеся, що в колісних нішах немає слідів протікання олій, гальмівної та інших рідин - на деталях і поверхнях не повинно бути вологи та слідів мастила. Також огляньте стан елементів передньої частини кузова, розташованих поруч із колісними арками - чи немає вогнищ корозії, вм'ятин та інших пошкоджень.
Перевірте надійність кріплення пластикових бризковиків у колісних нішах. На швидкості бризковик, що відірвався, може пошкодити днище автомобіля або стати причиною ДТП.
Читайте також: