Україна – унікальне місце для любителів рідкісних та саморобних автомобілів, де окремі особи можуть дозволити собі колекціонувати автомобілі, випущені в обмеженій кількості або створені своїми руками. Один із таких раритетів — саморобна машина-амфібія, відома як «Мурашка», нещодавно стала частиною експозиції музею «Машини часу».
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяМузей «Машини часу», куратором якого є Михайло Прудніков, відомий тим, що приваблює захоплюючі та рідкісні артефакти з минулого, які стали родзинкою колекції. Саме ця новинка, «Мурашка», являла собою компактну саморобну машину-амфібію, створену в 1975 році Григорієм Шкарупою з міста Ізюм.
Григорій Шкарупа, електрик за фахом, все життя мріяв про транспортний засіб, який міг би не лише пересуватися суходолом, а й плавати по воді. Його натхнення прийшло під час служби в армії у 1943 році, коли він зіткнувся із ситуацією, коли йому потрібно було перетнути річку без моста чи броду. Він пообіцяв собі, що якщо виживе, то створить транспортний засіб, здатний як їздити, так і плавати.
Однак лише через багато років після війни, 1975 року, Григорій нарешті приступив до здійснення своєї мрії. Він будував «Мурашку» протягом кількох років, використовуючи компоненти та деталі від різних стандартних автомобілів, що допускалося на той час державними правилами для саморобних автомобілів.
«Мурашка» була спроектована з дюралюмінієвим кузовом і використала підвіску мотоколяски С3-Д, а також силові агрегати від мотоциклів, у тому числі київського К-750 та іжевського Іж-56. Машина мала задньомоторне компонування: у кормі розташовувався опозитний двоциліндровий двигун потужністю 26 кінських сил. Трансмісія була відносно складною і включала дві коробки, що забезпечують необхідний крутний момент для руху по бездоріжжю.
Чотирьохмісний «Мурашка» важив 600 кг і був маневреним, розвиваючи швидкість до 60 км/год на суші та 15 км/год на воді. Автомобіль використовувався в різних цілях, у тому числі на риболовлі та полюванні, протягом усього року. Повністю незалежна підвіска, великий дорожній просвіт та міцна конструкція забезпечили гарну прохідність бездоріжжям. Однак Григорій Шкарупа вважав за краще не виносити його в людні місця в денний час, оскільки він миттєво приваблював захоплених глядачів.
Сьогодні цей унікальний аматорський витвір добре зберігся і працює. Наразі він прикрашає виставку технічного музею «Машини часу» у Дніпрі, де публіка може захоплюватися ним як професійним експонатом. «Мурашка» є свідченням творчого духу та технічної винахідливості його будівельника Григорія Шкарупи.
Читайте також:
Вас будуть обожнювати: рецепт яєць, фаршированих крабовими паличками та консервованою квасолею
PIN-UP Foundation допоміг вивезти за кордон українців, які через війну втратили домівки
Переведення годинника на зимовий час: що потрібно зробити, щоб без проблем прокидатися з ранку