Поєднати легковик і мотоцикл, заради створення вантажівки, зараз для багатьох здасться, як мінімум, дивною ідеєю. Однак саме такого експерименту дійшли конструктори Київського мотозаводу в далекому 1960-му році.

Так, у середині минулого століття була гостра необхідність у розвізних фургонах вантажопідйомністю до тонни і в СРСР, і в Європі, в тому числі й Західній, де простий та економічний комерційний транспорт такого роду був дуже популярним.

Ще б пак, така машина мала стати справжнім помічником у відновленні зруйнованих війною країн.

Саме так і з'явилася невелика вантажівка під назвою "Київ" на основі легендарного мотоцикла "Дніпро". Щоправда, від мотоцикла міні-вантажівка взяв тільки двигун та коробку.

  • мотор – двоциліндровий оппозитник об'ємом 750 см3 потужністю 26 к.с. від важкого мотоцикла К-750;
  • коробка передач теж була мотоциклетною, з чотирма швидкостями переднього ходу, а реверс був встановлений у вигляді окремого редуктора на провідному задньому мосту.

Що ж до решти запчастин, то всі вони були запозичені в інших транспортних засобів.

Так, кермо, кермовий редуктор, тяги та гальмівна система, дверні ручки та деякі прилади були від легкового автомобіля "Москвич-402", а ось кабіна та кузов власної розробки. Кабіна виглядала дещо дивно, але симпатично.

Десятидюймові колеса були дуже маленькими і більше підходили для моторолера, ніж для вантажівки.

Всього, до речі, відомо про 4 версії малотоннажних вантажівок "Київ":

  • КМЗ-1 (автомобіль з хребтовою рамою, опозитним 2-циліндровим двигуном та двомісною кабіною зі склопластику. Кермо та гальма взяті з Москвича 402. Максимальна вантажопідйомність – 500 кг, максимальна швидкість – 60 км/год);
  • КМЗ-3 . Він кардинально відрізнявся від попередника. Вантажівка була побудована на рамі лонжеронного типу, кабіна була зовсім новою, зробленою в американській стилістиці. Рульове керування та гальма були вже від "Запорожця" ЗАЗ-965. Від нього ж взяли й колеса.

  • КМЗ-4 (версія КМЗ-3 із кузовом типу фургон);
  • КМЗ-5 (армійський варіант міні-вантажівки). Основні відмінності від попередніх моделей – посилена рама, торсіонна підвіска задніх коліс та спрощена сталева кабіна, яка не мала дверей та даху. Двері замінили вирізами з боків кабіни, дах – брезентовим тентом.

Куди зникли досвідчені екземпляри серії маленьких вантажних автомобілів, досі невідомо.

КМЗ-1

КМЗ-3

КМЗ-4

КМЗ-5

Читайте також:

Справжній монстр: для чого було збудовано величезний тепловоз на автомобільних колесах. Фото

Справжня "барбухайка": українець продає саморобний легковик за 2 тисячі доларів. Фото

Називався "колгоспник": як виглядав "Москвич", який робили для мешканців села. Фото