Перша радянська мікролітражка ЗАЗ-965 відома, мабуть, усім без винятку. Ще б пак, свого часу машина набула маси народних прізвиськ і стала героєм анекдотів, не переставши бути від цього коханою. Проте мало хто знає, але ЗАЗ-965 існував навіть праворульний.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяПопри популярну думку, що ЗАЗ-965 з правим кермом випускався для Великобританії, Індії чи інших країн з лівостороннім рухом, це не відповідає дійсності.
Так, автомобіль ЗАЗ-965С створювався для СРСР і не поставлявся до інших країн (хоча експортні варіанти звичайного ЗАЗ-965 існували).
Виявляється, праворульний ЗАЗ-965 був випущений обмеженою партією на замовлення міністерства зв'язку СРСР спеціально для розвезення пошти. Загалом у 1962-1963 роках було зроблено 650 таких "поштових" авто. Щоправда, до наших днів не збереглося жодного ЗАЗ-965С, адже всі авто списали свого часу, а згодом утилізували.
Вся справа в тому, що розташування керма справа мало полегшити роботу листоноші - йому простіше було виходити з авто на тротуар з важкою сумкою, адже не потрібно було обходити машину. Та й безпечніше набагато.
Незвичайний "Запорожець" створили спеціально для розвезення пошти, а літера "С" у його назві означає "Зв'язок".
У салоні на місці задніх сидінь облаштували відсік для перевезення листів та посилок. За власної маси 650 кг горбатий "Запорожець" міг перевозити до 150 кг вантажу.
Їх оснащували стандартним 887-кубовим двигуном на 27 л. с., що дозволяло розвивати 90 км/год.
Читайте також:
Які машини заборонять в Україні: доведеться відмовитись від поїздок
Tesla по-радянському: як виглядав перший електричний "Запорожець"
Друг на все життя: названо 10 найнадійніших автомобілів. З ними не розлучаються