Ні для кого не секрет, що в післявоєнні, 60-ті роки в СРСР гостро не вистачало легких вантажівок та фургонів для розвезення овочів, фруктів, продуктів для магазинів. Так, з ініціативи головного конструктора Запорізького автозаводу Ю. Н. Сорочкіна з'явилася модель, яка мала заповнити цю нішу.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяУ СРСР був період, коли для перевезення дрібних партій товару використовувалися великі вантажівки, що економічно недоцільно. Не дивно, що на початку 1960-х років Запорізький автозавод (тоді ще він називався "Комунар") вирішив розпочати розробку сімейства компактних розвізних автомобілів для народного господарства, що гостро потребував таких машин.
Саме так і з'явилися дві моделі: із заднім (ЗАЗ-970) та повним (ЗАЗ-971) приводом.
Автомобільні експерти в один голос стверджують, що надихнув конструкторів ЗАЗу на створення легкої моделі вантажівки, німецький Volkswagen Transporter.
Що стосується технічних характеристик, то відомо, що силовий агрегат і ходову частину для нових ЗАЗів запозичили у того ж "вухатого", трохи видозмінивши: до трансмісії додали колісні редуктори, що знижують.
Ведучими колесами були задні. Підвіска – незалежна: попереду – торсіонна, на поздовжніх важелях; ззаду – пружинна. Максимальна швидкість становила 70 км/год. Середня витрата палива не перевищувала 7,5 л на 100 км.
Всього на заводі зробили шість досвідчених автомобілів ЗАЗ-970/971 з різними кузовами: бортовою вантажопідйомністю 400 кг, фургон вантажопідйомністю 350 кг і пасажирський варіант з семимісним салоном і сидіннями, що складаються, - за сучасною класифікацією він цілком міг бути названий мінівеном.
Перше прикидування нового сімейства - бортовий ЗАЗ-970 був побудований в 1961 році. За характерну напівкруглу форму передка він отримав на заводі прізвисько "Точило". Завантажене авто могло пересуватися зі швидкістю до 70 кілометрів на годину, проте цього було цілком достатньо для перевезення вантажів у межах міста.
Відгуки про автомобілі в цілому були позитивними, проте завод не знайшов ресурсів для запуску ще однієї моделі, і в результаті проект був закритий.
Читайте також:
Квадратний монстр: як виглядав позашляховик від ЗАЗу, який так і залишився на папері
У мережі показали найрідкісніші машини, які виготовляли в Україні
Біда на трасі: перекинувся автобус "Варшава-Одеса". У салоні було 25 осіб