Бензин дорожчає швидше, ніж ростуть гриби після дощу, тож кожен літр стає на вагу золота. Автовиробники намагаються допомогти: хтось переводить моделі на електротягу, хтось удосконалює трансмісії, як-от eCVT, що тримають мотор у "золотій середині".

Але навіть найрозумніша коробка передач не замінить здоровий глузд водія. Один із популярних «рятівників» витрат – круїз-контроль. Та чи справді він економить пальне, чи це просто зручність для довгих трас? Про це пише SlashGear.

Салон авто, зображення з вільних джерел
Салон авто, зображення з вільних джерел

Науковий погляд: не все так райдужно

Дослідження 2024 року в журналі Nature Communications показало: у середньому автомобілі з увімкненим круїзом споживали трохи більше пального. Парадокс? Не зовсім. Система тримає швидкість стабільно, але не читає дорогу наперед і часто «топить» газ довше, ніж це зробив би досвідчений водій.

Де круїз дійсно корисний

На рівній трасі з малим трафіком автоматичне підтримання швидкості працює як метроном: без ривків, без різких прискорень – і тут витрата пального може навіть зменшитися. Особливо якщо ви їдете в потоці, де без круїзу довелося б то гальмувати, то знову набирати швидкість.

Коли краще вимкнути

Підйоми, спуски, гірські серпантини та міський трафік – вороги економії. Круїз-контроль не здатен передбачити зміну ухилу, тому тримає педаль «у підлогу» довше, ніж треба. Інженер-тестувальник Сергій К. радить: "Увімкнули круїз – і забули про нього тільки на рівних прямих. У місті або в горах він більше шкодить, ніж допомагає".

Салон авто, кадр з відео
Салон авто, кадр з відео

Круїз-контроль – це не чарівна кнопка «менше витрат». Його головна місія – зняти втому з водія на довгій трасі. Економія можлива, але лише на рівних ділянках і за спокійного руху. Усе інше залежить від вашого стилю їзди та вміння не спалювати зайве.

Читайте також:

Електромрія на паузі: чому власники Tesla міняють суперзаряд на запах дизелю.

Чому картопля повинна бути в кожному автомобілі: водії, ви вразитеся.