Розвал-сходження – важливий аспект обслуговування автомобіля, що впливає на його керованість, безпеку та довговічність гуми.
Цей процес стосується положення коліс щодо кузова та потребує періодичного регулювання на спеціальному стенді. Наслідки неправильного розвалу-сходження можуть проявитися у складній керованості автомобіля, підвищеному зносі шин, а також впливати на ефективність палива.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяРозвал - це нахил колеса від вертикальної лінії, і існує три його види.
Позитивний розвал характеризується тим, що верхні точки передніх коліс знаходяться далі один від одного ніж нижні. Такий стан застосовується на транспортних засобах, призначених для перевезення важких вантажів. Негативний розвал, навпаки, передбачає близьке розташування верхніх точок коліс, що використовується, наприклад, у гоночних автомобілях. Нульовий розвал підходить для звичайних водіїв, де верхні та нижні точки коліс розташовані на однаковій відстані.
Сходження, у свою чергу, є кутом відхилення площини колеса від горизонтальної лінії.
Позитивне сходження означає, що передні частини коліс ближчі один до одного, ніж задні. З негативним сходженням навпаки – передні частини далі друг від друга. Нульове сходження відбувається, коли колеса стоять паралельно.
Процедура регулювання розвалу-сходження необхідна у разі аварії, деформації диска або заміни певних деталей, таких як кульові опори, пружини, ШРУС або кермовий наконечник.
Хоча деякі водії вважають за краще проводити балансування частіше, рекомендується його виконання кожні 20 тисяч кілометрів, щоб зберегти оптимальну форму деталей та забезпечити стабільне функціонування автомобіля.