Погодьтеся, багато водіїв звикли на заправці заповнювати бак авто до повного і без зайвого клопоту їздити, поки не засвітиться лампочка бензобака знову. Кожен з них вважає, що по-перше, якщо бак заповнений паливом на третину або менше, то бензонасос залучає осад і повітря, а це небезпечно перегріванням та подальшою поломкою бензонасоса та мотора. А з іншого боку, так чинять всі економні водії, адже всі знають, що кожна АЗС має право не доливати 50-100 мл палива і на 5 літрах це значно відчутніше, ніж на повному баку.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяОсь тільки не все так добре із заправкою "під зав'язку". Виявляється, перелите пальне може витікати через заливну горловину і просочуватися дренажними трубками. Далі – гірше. Паливо потрапляє на деталі ходової, проводки, нагрітої гальмівної системи та гарячого глушника.
Тому не варто дивуватися, якщо після заливки палива до горловини на панелі загориться "Check" та авто не заведеться.
Досвідчені автомобілісти розповіли, чому краще відмовитися від такої практики та не заправляти авто бензином та дизелем по максимуму.
Витік та пошкодження двигуна
Заливаючи паливний бак, можна перевантажити випарну систему в транспорті, а також збільшується ризик спровокувати небезпечний витік через надлишковий тиск у системі.
Так, у сучасних автомобілях передбачено особливу систему, яка не дозволяє парам палива залишати бак і проникати в інші місця. Однак якщо заливати бензин або дизель по самі краї, то рідина може виявитися замість бака - в інших місцях авто, що призводить до несправностей.
Кожному водієві потрібно знати, що у системі вентиляції є кілька клапанів. Гравітаційний закриває вентиляційну трубку, як тільки автомобіль нахиляється більш ніж на 45 градусів. Це не дозволяє паливу виливатися з бака, скажімо, під час аварії, коли машина перекинулася.
Вентиляційний клапан подає повітря в бак, щоб у ньому не утворився знижений тиск. Він знаходиться у районі заливного патрубка. Якщо заправити машину до горловини, робота системи вентиляції може бути порушена, і паливо почне підтікати через дренажні трубки. Навряд чи водій це помітить, бо трубки перебувають за заднім крилом автомобіля. Паливо може потрапити на деталі ходової частини, проведення, гумові ущільнювачі. Це не додасть їм довговічності, та й у салоні відчуватиметься запах бензину.
Ризик пожежі
Якщо дорожнє полотно – немов американські гірки, і доводиться їхати вибоїстою дорогою, у заповненій паливом під зав'язкою машині воно може витікати з бака через пробку або вентиляційні клапани. Таким чином, дизель або бензин може потрапити на розігрітий глушник або елементи гальмівної системи, що може призвести до займання.
Розігрів на сонці
У спеку не рекомендується заливати бак під зав'язку або займатися дозаповненням після припинення подачі палива заправним пістолетом. Відповідь криється в елементарній фізиці: під час нагрівання бензин або дизельне паливо починають розширюватися і можуть витікати, якщо кришка паливної горловини несправна або недостатньо щільно закручена, а це причина пожежі.
Тяжче авто - більше витрати палива
Не слід також забувати про просту фізику - чим більше вантажу везе автомобіль, тим більше він витрачає паливо відповідно. Так, резонно переглянути вміст багажників, відібравши звідти непотрібні предмети, без яких можна обійтися під час поїздок.
Читайте також:
Майбутнє вже настало: розроблені шини, що автоматично перемикаються на режим ожеледиці
"Не було проблем? Тепер будуть": Путін уже прямим текстом загрожує Фінляндії своїми військами
Не лише мобілізація: у Міноборони розповіли про підготовку населення до національного спротиву
Прям як у фільмі "Чужі": вчені розповіли про дивовижні ознаки життя на одному із супутників Сатурна