Шини — герої автомобіля, що приймають на себе основний тягар дорожніх випробувань під час кожної поїздки.

На жаль, однією з найпоширеніших проблем із шинами, з якими можуть зіткнутися водії, є утворення гриж.

Хоча автомобілісти часто розпізнають і усувають опуклості протектора шини, вони іноді не беруть до уваги або недооцінюють вплив бічних гриж.

У цій статті ми прагнемо з'ясувати, чи безпечно продовжувати керування при грижі шини, і відрізнити виправні та непереборні випадки.

По суті, грижа – це виступ або опуклість, яка утворюється на боковині чи протекторі шини через розрив ниток корду, які відповідають за збереження структурної цілісності шини.

Слабкі місця або надмірне нагрівання можуть призвести до підвищеного внутрішнього тиску в певних точках, що призведе до розриву ниток синтетичного шнура, внаслідок чого утворюється опухле пухирчасте утворення.

Хоча як на передніх, так і на задніх шинах можуть утворитися грижі, передні шини наражаються на більш високий ризик через більше навантаження на них. Більше того, важливо відзначити, що грижі можуть виявлятися і на внутрішній, менш помітній частині шини.

Грижі відрізняються за розміром: від ледь помітних до значних опуклостей, які можуть зайняти до однієї третини розміру шини. Як правило, якщо розмір опуклості грижі перевищує 10 мм, існує значно підвищений ризик раптового розриву шини, що робить небезпечним подальше керування в такому стані.

При невеликих грижах можна обережно вирушити до найближчого шиномонтажного центру для заміни. Грижі на задніх шинах зазвичай менш небезпечні, і якщо є повнорозмірна запаска, вона може тимчасово замінити пошкоджену шину.

За відсутності запаски розумним рішенням переставити несправну шину на задню вісь. Однак якщо запасне колесо є в наявності та ідентично іншим шинам автомобіля, рекомендується негайно замінити пошкоджене колесо.

Але чому взагалі виникають шинні грижі? Розриву ниток пуповини, що призводить до утворення грижі, сприяють різні фактори, у тому числі:

Часте паркування біля бордюрів або інших перешкод.

Наїзд на вибоїни на дорозі.

Заводський шлюб під час виробництва шин.

Примітно, що їзда вибоїнами, особливо на високих швидкостях, є поширеною причиною розвитку грижі. Коли шина поглинає перешкоди, вона може витримати удар, але внутрішній корд шини може бути пошкоджений.

Грижі в шинах найчастіше виникають, коли тиск у шинах падає нижче за рекомендований рівень. Нехтування регулярними перевірками тиску та технічним обслуговуванням збільшує ризик виникнення таких деформацій шин. Отже, підтримання належного тиску в шинах має важливе значення для запобігання грижам та забезпечення безпечного водіння.

Читайте також:

Готуємося до холодів: хто з українців зможе отримати безкоштовні дрова для печей

Урожай вас просто здивує: чим відрізняються "жіночі" зубчики часнику від "чоловічих"

До цього додумалися ще радянські водії: як швидко очистити скло від льоду, не прогріваючи машину