Історія київського тролейбуса сягає початку 20 століття, а перші пропозиції про «безпутний» трамвай або тролейбус з'явилися в 1914 році. Однак це було лише у 1935 році, після того як столиця українців переїхала до Києва з Харкова.

Про це пише «kyivpastfuture»

Початковий проект передбачав прокладання тролейбусної лінії за маршрутом колишнього трамвая № 2, що йде від ІІІ Міжнародної площі (Європейської площі) через Хрещатик, вулицю Леніна, вулицю Пирогова, бульвар Тараса Шевченка, вулицю Комінтерну та закінчується біля залізничного вокзалу. До Москви було відправлено делегацію для забезпечення кузовів тролейбусів та технічного забезпечення цього проекту.

Старий тролейбус ЛК-5: архівне фото
Старий тролейбус ЛК-5: архівне фото

Шість тролейбусів цієї серії зібрали в Києві на заводі імені Домбали (нині Київський завод електротранспорту). Тролейбуси ЛК-5 були порівняно невеликими за сьогоднішніми мірками, розрахованими на 47 пасажирів, із них 37 сидячих.

5 листопада 1935 року о 17:00 відбулося відкриття першої у Києві та другої в Україні тролейбусної лінії. Вартість проїзду в один бік була встановлена ​​на рівні 25 копійок, маршрут включав зупинки у ключових точках. Тролейбуси прямували по кільцю від заводу «Домбала» різними вулицями, зокрема Червоноармійською, площею Льва Толстого, і назад на завод, на території якого було створено депо.

Старий тролейбус ЛК-5: архівне фото
Старий тролейбус ЛК-5: архівне фото

Тролейбуси подолали початковий маршрут лише за десять хвилин, зробивши п'ять проміжних зупинок. Система швидко здобула популярність, вже в перші дні роботи нею скористалася велика кількість пасажирів.

1936 року тролейбусна мережа розширилася за рахунок другого маршруту до залізничного вокзалу, а до початку 1941 року в Києві існувала мережа з чотирьох тролейбусних маршрутів. У повоєнні роки відбувся значний розвиток та розширення тролейбусної мережі Києва.

Читайте також:

Іменини 12 жовтня: не забудьте привітати знайомих та близьких. Список імен

Скільки тепер доведеться платити за комунальні послуги та як зміняться цифри у платіжках

Про таку мріяли навіть народні артисти та міністри: як виглядав унікальний радянський спорткар із мотором від "Жигулів"