До таких незручностей, як відсутність світла, опалення, гарячої води, телебачення чи інтернету українці давно звикли і це вже ні в кого не викликає роздратування. Просто кожна людина на своєму рівні намагається підлаштуватися і звести незручності до мінімуму. Але виявляється, за все це можна отримати компенсацію.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяМало хто зі споживачів знає, але за законом обленерго дозволено в рік 11 планових відключень, 7 аварійних (для міст) і 9 аварійних (для сіл).
При цьому для великих ремонтних робіт, передбачаються інші максимально допустимі терміни відключення: на 24 години влітку і 8 годин взимку. А ось якщо ці терміни перевищені, тоді всі споживачі мають право на грошове відшкодування від енергокомпаній. Про це пише Апостроф.
З 1 січня 2022 року сума про яку йде мова змінилася. Так, згідно з постанова Національної комісії України, яка здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, у разі аварійного відключення на більш ніж 22 години, споживач електроенергії отримує компенсацію у розмірі 300 гривень.
У той же час, компенсацію в розмірі 200 гривень надають у випадках перевищення допустимої тривалості планових перерв в електропостачанні - нижче Детальніше про ці випадки:
- 12 годин - в незимні періоди;
- 6 годин - у зимові період, а також під час значних за обсягом виконання планових робіт з реконструкції та заміни електромереж;
- 24 години - в незимні періоди;
- 8 годин - в зимові періоди.
Дана компенсація надається автоматично - при її отриманні не потрібно від споживача звертатися до оператора системи розподілу.
А ось для отримання компенсації за часті перебої з електроенергією, споживачеві необхідно звернеться до обленерго із заявою про отримання компенсації. При цьому для юросіб сума відшкодування збитку становить 600 грн, а для побутових споживачів - 200 грн фіксовано і додатково 50 грн за кожну наступну годину без електрики.
Обленерго має відповісти на заяву, вказавши найменування лінії (трансформатора), до якої підключений споживач, кількість планових і аварійних відключень, кількість відключень не з вини обленерго, висновок про дотримання/недотримання стандарту якості.
Раніше Hyser писав про те, що українських пенсіонерів обрадували надбавками.
Також Hyser повідомляв, що українцям розповіли, як і чому зростуть тарифи.
Нагадаємо, що українцям знову накрутять тарифи на комуналку.