В Україні тема віку водіїв знову набирає обертів. Поки одні тільки мріють сісти за кермо, іншим уже натякають: уважність і реакція — не вічні.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяІ хоча формально "масових заборон" немає, правила стають дедалі жорсткішими.
Що маємо зараз?
Держава чітко розклала вік по категоріях. Мопед або мотоцикл — з 16 років, легковик чи вантажівка — з 18. Якщо йдеться про авто з важким причепом (BE або CE), доведеться дочекатися 19 років. Автобуси — тільки з 21. Без складання теорії та практики в сервісних центрах МВС жодних прав не видадуть, а якщо за кермо сяде неповнолітній без посвідчення — штраф у 3400 гривень заплатять батьки.
А що з водіями поважного віку? Формально — жодних обмежень. Але тут починається найцікавіше. У Верховній Раді лежить законопроєкт №8082, який може серйозно змінити правила гри для водіїв від 65 років. Ідеться про обов’язкові тести на психічний стан, концентрацію уваги, частіші перевірки після 70 років і навіть скорочення строку дії посвідчення до п’яти років. Поки це лише ініціатива, але тенденція більш ніж прозора.
Бо Європа вже пішла цим шляхом. У Чехії, Німеччині та Австрії з 2024 року діють психологічні тести для водіїв 65+. У Британії після 70 років заборонили керувати автобудинками. В Італії після 75 — щорічні медогляди з перевіркою на деменцію. Україна уважно дивиться на цей досвід і, схоже, готується підтягуватися.
Окрема історія — порушення. Тут поблажок немає ні для молодих, ні для літніх. Їзда без документів або без права керування — 3400 гривень. Перевищення швидкості понад 20 км/год — 340 гривень, понад 50 км/год — уже 1700. Перевірити штрафи можна через сайт МВС, «Дію» або банківські застосунки, а якщо встигнути заплатити за 10 днів — отримаєте знижку 50%.
Читайте також:
Тисячі гривень штрафу за бруд: водії нариваються на покарання через дрібницю.
Штраф, про який ви навіть не знали: як водії стають жертвами прихованих пасток поліції.