Про такі умови роботи в Держекоінспекції розповів її голова Андрій Мальований, зазначивши, що така ситуація потребує якнайшвидшого розв'язання.
Подпишись на Hyser.com.ua в Google News! Только самые яркие новости!
Подписаться«Формування потужного екологічного контролю все ще сковуються проблемами нормативно-правового характеру. Це:
- низькі штрафи за недопуск ДЕІ до перевірки - 760 гривень, при тому, що за день перевірки інспекція може розрахувати на великому підприємстві до 1 мільйона гривень збитків за екологічні порушення;
- недостатнє фінансування на сплату судового збору і, відповідно, недостатня ефективність по стягненню збитків у судовому порядку;
- низька зарплатня інспекторів (від 5500 гривень) при навантаженні в 100 перевірок на одну людину щороку», - зазначив Андрій Мальований.
Однак навіть в таких умовах Держекоінспекція розрахувала понад 2,1 млрд гривень збитків за порушення природоохоронного законодавства протягом 2020 року. Це на 3,6% більше, ніж в 2019 році. При тому, що в країні тривала пандемія Covid-19 і був накладений мораторій на проведення планових перевірок.
Голова ДЕІ навів ще низку результатів, яких вдалося досягти інспекції.
«Завершено 2 етап територіальної реформи інспекції, невдовзі буде проведений 3 етап. Вдалося досягти зменшення адміністративних витрат та їх спрямування на оновлення матеріально-технічної бази.
Впроваджено низку новітніх технологій екологічного контролю: супутникове спостереження для виявлення екологічних порушень, функціонал чат-боту SaveEcoBot для онлайн-звернень громадян.
Розпочато розробку електронної системи «Кабінет екологічного інспектора», що дозволить завдяки автоматизації багатьох внутрішніх процесів оптимізувати роботу інспекції, зробити її більш відкритою та прозорою.
Оновлено низку нормативно-правових актів – відновлено методику для розрахунку збитків за викиди у повітря, внесено зміни до методики по обчисленню збитків за засмічення земельних ресурсів, завдяки чому суми відшкодування зросли в кілька разів», - деталізував Андрій Мальований.
Посадовець додав, що незважаючи на всі зусилля команди Держекоінспекції системне перезавантаження органу неможливе без прийняття законопроекту №3091.