У Британії знову заговорили про безпеку водіїв похилого віку. Йдеться не про обов'язковий іспит, а про добровільну оцінку навичок водіння, яка допомагає з'ясувати, наскільки безпечно людина поводиться за кермом після 65–70 років.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяПодібні перевірки займають кілька годин. Частина часу присвячена реальній поїздці містом та трасою, решта – аналізу звичок водія .
Після завершення процедури експерти готують докладний звіт, де вказують сильні та слабкі сторони водія. У разі низького рівня безпеки рекомендують задуматися про тимчасову або постійну відмову від керування.
"Ми бачимо, що у людей похилого віку падає швидкість реакції, зір стає менш чітким. Але багато хто навіть після діагнозу все одно хоче їздити. Тест допомагає чесно оцінити ситуацію" , - пояснює британський автоінструктор.
Деякі місцеві поради пропонують безкоштовні перевірки, інші стягують символічну плату. Учасники іноді отримують знижки на страхування , адже страхові компанії враховують офіційну оцінку навичок водія.
Процедура зазвичай виглядає так: близько 50 хвилин водій проводить за кермом під наглядом інструктора, після чого отримує звіт щодо конкретних порад.
"Результати можуть стати стимулом для змін. Хтось проходить додаткові курси, інший – сідає за кермо спокійніше та безпечніше" , – каже доктор Сьюзен Кларк з Університету Воріка.
На парламентському рівні вже обговорюють створення єдиного стандарту для таких тестів, адже зараз кожен регіон працює за власними правилами, що часто призводить до плутанини.
Прихильники ініціативи стверджують, що формалізована перевірка допоможе знизити кількість аварій за участю водіїв похилого віку. Критики попереджають про ризик дискримінації, адже вік у паспорті не завжди відображає реальний стан здоров'я.
Читайте також:
Прихована пастка Tesla: чому стильні втоплені ручки можуть коштувати життя.
Механік із 20-річним стажем шокував автосвіт: є лише одна марка, яку варто купувати.