Сяйво футуристичного дизайну іноді приховує небезпечні деталі. Автомобілі Tesla славляться мінімалізмом і технологічністю, але саме в цьому й криється загроза.

Їхні дверні ручки повністю втоплені в кузов — виглядає ефектно, та під час аварії ця "фішка" здатна перетворитися на справжню пастку.

Двері Tesla, кадр з відео
Двері Tesla, кадр з відео

Коли електроніка виходить з ладу після зіткнення, висувні ручки часто "мертві". Пасажири опиняються заблокованими, а рятувальники змушені ламати скло чи використовувати спецінструменти, втрачаючи дорогоцінні секунди.

Тривожні сигнали надходять із різних країн. У Китаї вже готують нові стандарти: автовиробників можуть зобов’язати ставити обов’язковий механічний резерв на випадок відмови електроніки. Якщо правило ухвалять, воно торкнеться всіх, хто продає авто на китайському ринку.

США також б’ють на сполох. Національне управління безпеки дорожнього руху (NHTSA) отримало понад 140 скарг від 2018 року й розпочало розслідування. Серед задокументованих трагедій – пожежа в Model S у Вісконсині, де загинули п’ятеро людей, та аварія Cybertruck у Каліфорнії, коли троє студентів не змогли вибратися з палаючого авто. Рятувальники згадують випадки, коли навіть спеціалісти не могли відкрити двері Model Y без розбиття вікон.

Tesla
Tesla
Tesla

У Tesla запевняють: аварійні важелі існують, але знайти їх у темряві чи диму майже нереально, особливо пасажирам задніх сидінь. Головний дизайнер Франц фон Хольцхаузен обіцяє зміни — компанія планує універсальну кнопку, що поєднає електроніку й механіку для швидкого відкриття.

Читайте також:

Механік з 20-річним стажем шокував автосвіт: є лише одна марка, яку варто купувати.

Новеньку BMW X5 вже засікли на дорогах, хоча продажі стартують лише у 2026: як виглядає покоління G65.