Україна стоїть на порозі серйозних змін в автомобільному секторі: влада готується відновити обов'язковий технічний огляд усіх транспортних засобів, включаючи приватні легкові автомобілі, які були звільнені від нього понад десять років.

Очікується, що майбутня реформа, яку розповів заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач, викличе широку суспільну дискусію.

За словами чиновників, відновлення повного технічного контролю — це не питання вибору, а вимога, яка випливає із зобов'язань України в рамках євроінтеграції. Правила безпеки дорожнього руху ЄС вимагають, щоб усі категорії транспортних засобів без винятку проходили періодичний техогляд.

На відміну від чинної в Україні системи, де техогляд піддається лише комерційному транспорту, європейські правила однаково поширюються і на приватні автомобілі. Київ має намір наблизити свої стандарти до стандартів ЄС.

Деркач визнає, що суспільство навряд чи буде раді повернутися до техоглядів, але наголошує, що без них Україна не зможе повністю відповідати європейському транспортному законодавству.

Ще одним елементом реформи відновлення технічного контролю на дорогах. Згідно з пропонованими правилами, інспектори зможуть перевіряти технічний стан транспортних засобів безпосередньо на дорозі, а не покладатися лише на документи.

Техогляд авто. Фото: скріншот YouTube-відео
Техогляд авто. Фото: скріншот YouTube-відео

Так, автомобілі, визнані небезпечними, не будуть допущені до експлуатації до усунення виявлених порушень.

Уряд стверджує, що цей захід вкрай важливий для зниження кількості аварій, спричинених несправними транспортними засобами.

Реформа також змінить ринок імпорту автомобілів. В даний час імпортовані авто проходять сертифікацію, яка, за словами Деркача, давно страждає від корупції і більше не виконує своєї функції.

Влада планує замінити сертифікацію обов'язковим початковим технічним оглядом при імпорті. Іншими словами, кожен транспортний засіб, який в'їжджає до країни, повинен буде підтвердити свою відповідність вимогам безпеки перед реєстрацією.

Чиновники вважають, що цей крок дозволить скоротити шахрайські схеми на ринку вживаних автомобілів та підвищити прозорість сектора.

Очікується, що законодавчі зміни, необхідні для реформи, будуть включені до ширшого пакету законів, спрямованих на гармонізацію українського законодавства з директивами ЄС. Це означає, що система не буде відновлена ​​раптово; проте політичне рішення щодо повернення техогляду транспортних засобів фактично прийнято.

Хоча точних термінів поки не оголошено, процес уже запущено, і його скасування вважається малоймовірним.

Нагадаємо, водії і не здогадуються: чому не можна прогрівати автомобіль у холодну погоду

Раніше «hyser» повідомляв, відомий український актор сідає за ґрати: скільки "впаяли" за п'яну їзду автомобілем

Як повідомляв «hyser», водіїв змусять повторно складати іспити: хто не зможе сісти за кермо автомобіля