У 2018 році міністр інфраструктури Володимир Омелян разом зі своїм підопічним директором директорату держаної політики у сфері цифрової інфраструктури на транспорті та послуг поштового зв’язку Міністерства інфраструктури Олександром Озераном в Китаї відвідали новий ситуаційний центр міста Шеньчжень, побудований компанією HUAWEI. У рамках даного відрядження міністр відзначив про важливість співпраці України з компанією HUAWEI для реалізації проекту з цифровізації транспортної галузі. На даному заході Омеляна В.В. та Озерана О.С. постійно супроводжував та ознайомлював з технологіями ситуаційного центру Євген Владіміров – менеджер з розвитку бізнесу у відділі обслуговування ТОВ «Хуавей Україна». Відрядження було проспонсоване невідомими джерелами, на що мають звернути увагу правоохоронні органи та проаналізувати джерело походження коштів на поїздку. Після відрядження Олександр Озеран запропонував Омеляну В.В. кандидатуру на посаду генерального директора ДП «Галузевий центр цифровізації та кібербезпеки» свого нового товариша Євгена Владімірова. Міністр підтримав таку пропозицію та 31.05.2018 року Владіміров Є.О. був призначений на посаду генерального директора ДП «ГЦЦК».

Також слід згадати роботу Олександра Озерана на посту директора директорату держаної політики у сфері цифрової інфраструктури на транспорті та послуг поштового зв’язку Міністерства інфраструктури. М’яко кажучи, компетентним фахівцем в ІТ галузі його не назвеш, а ось піарником – так. Останнім було заявлено багато гучних проектів, таких як «HYPERLOOP», зменшення вартості електроавтомобілів на 40%, цифровізація та кібербезпека всієї транспортної галузі і т.д. Та обіцянки це одне, а по факту не один із заявлених проектів до логічного кінця не було завершено. За для уникнення відповідальності за безвідповідальне виконання своїх функціональних обов’язків та бажанням отримувати більшу грошову винагороду 14.01.2018 року Сашко Озеран змінив посаду директора директорату держаної політики у сфері цифрової інфраструктури на транспорті та послуг поштового зв’язку Міністерства інфраструктури на генерального директора ДП «ГЦЦК» та за сумісництвом члена наглядової ради ПАТ «Укрпошти», де платять набагато більше коштів: 100 т.грн. в Укрпошті і 30т.грн. в ДП «ГЦЦК». (https://declarations.com.ua/declaration/nacp_f5a38782-9ae5-4351-bdb6-488747275b3b; https://declarations.com.ua/declaration/nacp_4d88a490-b976-4a07-866c-7d67f94d6e5c ; https://declarations.com.ua/declaration/nacp_1ed5c927-da61-4a43-9259-d08813dfa216)( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n439).

До речі, з цими деклараціями та вчасністю їх подання детальніше повинні зайнятись правоохоронні органи та Національне агентство з запобігання корупції.

Женя Владіміров у свою чергу змістився на заступника вказаного кіберпідприємства. Він людина не нова в ІТ- сфері має чимало зв’язків і друзів, працював в таких корпораціях, як «HUAWEI», «MICROSOFT», «CISCO». Під час перебування Владімірова Є. на посту генерального директора ДП «ГЦЦК» суттєвих результатів по впровадженню інформаційних проектів не відбулось. Проте це не перешкодило в грудні 2018 року Євгену Владімірову придбати за державні кошти собі сучасний смартфон (Samsung Note 9 – 128Gb) сумою 27,5т.грн. та смарт-годинник (Samsung SM-R800 Watch 46mm Silver) сумою 9т.грн. для так званих робочих цілей, мов без цих пристроїв не можливо впровадити програми з інформатизації та кібербезпеки.

За наявною інсайдерською інформацією в 2019 році держаним підприємством на чолі з младореформатором Олександром Озераном планується закупівля програмно-апаратного комплексу загальною сумою 30млн.грн. за закритою процедурою закупівлі, без оголошення на «Prozorro», також джерело надало інформацію, що всі суми по даній закупівлі вже обумовлені та визначені. Є підстави вважати що у зв’язку з таким методом закупівлі ціни на комплекс будуть завищені в рази.

Саме цікаве, що саме з приводу визначення потенційних переможців на закритих торгах та у подальших проектах з інформатизації народився конфлікт між Озераном та Владіміровим, який вилився у звільнення останнього у лютому 2019 року з посади. Таким чином, пан Озеран дуже тонко та хитро, мов професор Моріарті, прибрав «зайвий рот» та вирішив проблему на кого повісити розтрату коштів Державного підприємства.

А що ж все-таки буде з розвитком такого життєво необхідного напрямку інформатизації та кіберзахисту транспортної галузі залишається питанням відкритим…