Шановні столичні платники податків! До вас запитання - чи вважаєте  існуючий громадський контроль за діяльністю КМДА дієвим, чи більше – формальним, для так званої «галки»?

Знайти на нього відповідь і розібратись, як насправді на практиці забезпечено цей контроль і, відповідно, стан впливу громади через даний механізм на рішення столичної влади поставило перед собою завдання Всеукраїнська громадська організація "Асоціація платників податків України" (далі - Асоціація) в особі її Територіального відділення в м. Києві.

Ініційоване таке рішення не тільки статутним завданням Асоціації захищати інтереси своїх членів - юридичних осіб різної форми власності, які справно сплачують податки у міський бюджет і зацікавлені у цільовому і раціональному використанні коштів на міські програми, виступають проти корупції в органах влади і тіньових схем щодо розкрадання бюджетних коштів, видаючи їх як приурочені до свят «подарунки» громадянам. 

Підставою стала стійка останнім часом тенденція до зростання недоліків у роботі комунальних служб у столиці, ганебний стан міських доріг і мостів, постійна проблема заторів у місті, жахливий стан столичних каналізаційних мереж - і це далеко не весь перелік тривалих за часом «дірок».  І на фоні усього цього нещодавно збудований за 260 мільйонів гривень з бюджету пішохідно-велосипедний міст, продекламований міською владою як подарунок мешканцям до Дня Києва, виглядає дещо абсурдно, а по суті - образливо.

Оперативно розібратись і знайти відповідь на запитання, що виникають, Асоціація спроможна і в змозі, адже серед її активних і не байдужих до проблем міста членів є значний штат висококваліфікованих експертів у сфері економіки, фінансів, аудиту, з питань будівництва і землевпорядкування тощо. Такий експертний потенціал у поєднанні з активною громадською позицією  і є головною умовою успіху на шляху відстоювання інтересів громади міста.  

Саме з цим Асоціація через свої медійні можливості звертається до своїх членів,  привертаючи їх увагу до найбільш гострих і нагальних проблемних питань, що потребують вирішення. Але це не все, слід додати.

По-перше, активізовано листування з органами виконавчої влади і КМДА. Мета одна - отримати доступ до документальних матеріалів щодо стану виконання пріоритетних програм, фінансування конкретних проектів, обґрунтованості прийняття міською владою рішень щодо першочерговості витрачання коштів з бюджету. Серед здобутків - спільна з Нотаріальною палатою України спроба розібратися у доцільності витрачання коштів з бюджету на розробку Нового зразку бланку нотаріального документу, введеного в дію на виконання рішення Кабінету Міністрів України від 06.09.2017 № 677; експертне опрацювання обставин утилізації Нацбанком виборів пошкоджених купюр на загальну суму біля 50-ти мільярдів гривень напередодні президентських виборів; і, врешті-решт, нещодавня ініціатива отримати від міської влади відповідь стосовно джерел фінансування і дійсних обсягів витрат на проектні і будівні роботи «подарунку для киян» - так званого мосту «Кличка», походження цих коштів, частки, яка припадає на долю міського бюджету.

По-друге, оскільки Асоціація є активним прибічником здійснення громадського контролю за місцевою владою і входить до складу інститутів громадянського суспільства, які мають право звернутись на проведення громадської експертизи, було вирішено делегувати представника Асоціації до нового складу Громадської ради при виконавчому органі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Установчі збори щодо формування Громадської ради 5-тої каденції були заплановані і проведені 5 червня 2019 року на базі Державного підприємства «Національний центр ділового та культурного співробітництва «УКРАЇНСЬКИЙ ДІМ».

Щодо висновків і результатів цього заходу хотілось би зупинитися окремо.