“Я багато їжджу. Реально багато. Можу спробувати дати кілька непроханих порад. До дeбілів за кермом звертатись нема сенсу. Їх не врятувати”

…все думаю про той жах, що на дорогах…. про людей, що гинуть в аваріях….

Я багато їжджу. Реально багато. Більше, ніж ви можете собі уявити. Серед моїх знайомих – лише двоє людей, які теж їздять. Інші, так, пересуваються між пунктами.

Якщо взяти лише три останні мої автомобілі (за п‘ять років), то сумарно я на них пройшов більш, аніж півмільйона. Далі рахувати боюсь, починаю шкодувати гроші, витрачені на паливо))). Для мене це- наче спорт, відпочинок та розвага разом узяті. Це додає мені позитивних емоцій, виробляє в організмі серотонін.

До чого це я?

Можу спробувати дати кілька непроханих порад, раптом, це врятує комусь життя!

До дебілів за кермом звертатись нема сенсу. їх не врятувати. Не навчити. Не переконати. Єдиний спосіб-тотальні штрафи, за усі підряд порушення, від паска безпеки і відсутності дитячого крісла, до заїзду на стоп-лінію(половина з них не знає,що це таке).

Крім штрафів-більші штрафи за велику кількість отриманих штрафів та «переможна кількість очок» і втрата прав з перездачею, яка передбачає восьмигодинний платний тест на відсутність діагнозу «дебіл на дорозі». Дебіл на дорозі не боїться за своє життя, життя своїх дітей, родини, чи, тим паче того, хто їде назустріч, проте буде боятись 300, 800, 1500грн. штрафу. Так влаштована його, дебільна, думалка.

Отже, до дебілів не звертаюсь, звертаюсь до тих, хто хоче вижити і кому страшно. До речі, якщо не страшно, то можете преспокійно переноситись в категорію дебілів).

Ніколи не думайте самовпевнено, що у вас все під контролем! Повірте, люди, що попадали, також вважали, що у них все під контролем.

Найчастіше, на мою думку, зіткнення відбувається між такими категоріями водіїв:

«Дебіл»-«дебіл», «дебіл»-«неуважний», «дебіл»-«тормоз» (гальмо сюди не підходить), «дебіл»-«я правий».

На мій погляд, найгірший тип водія по ризиках для себе- «я правий»(після дебіла, звісно).

Підйоми і повороти-основні місця ризику, Саме там є дуже висока ймовірність зустрітись з кимось, хто виїхав на зустрічну, тобто вашу, смугу.

Якщо ви завжди готові до того, що перед вами може раптом «вирости» автомобіль, у вас неймовірно зростають шанси вижити і завжди буде додатковий час для маневру.

Тому, завжди, чуєте, завжди скидайте швидкість перед вершиною підйому і перед входом в поворот. Плювати, який там у вас слабенький двигун, як буде потім важко набрати швидкість, головне, щоб було оце «потім»!!! Величезна трагічна помилка водіїв, які пруть впевнено своєю смугою, бо «я правий» і, звісно, не роблять нічого, щоб отримати, крім «я правий», час або можливість для маневру!

Я колись вчив їздити (філософію радше, а не техніку) одного такого чоловіка, котрий впевнено і твердо валив своєю смугою, бо правила знає і їхати вміє. То у мене була йому така фраза: «на могилі тобі напишуть: він був правий».

Тому, найкраще довести свою правоту, це зреагувати, уникнути зіткнення, а тоді розвернути тачку, догнати курвого сина, заклинити, щоб не міг рухнутись, і розказати, хто був правий(краще з використанням допоміжних засобів впливу типу: лом, біта і «твоюмать».

Наступне місце, де «я правий» може отримати останню в житті проблему: перехресток, де він , «я правий», рухається широкою головною, а збоку вклинюється якась дорога типу виїзд із села. Так подивіться, чи там з села дебіл не несеться, бо «я правий» тобі напишуть де?

Кілька разів доводилось витягувати поламаних з машини, що диміла, власне, в ситуаціях виїзду на головну.

Перед проїздом таких місць гальмувати не обов‘язково, а глянути-так. Шанси менші, аніж на підйомі чи в повороті, проте вони більші, ніж не бачити, як тобі в бік несеться дебіл.

Ще є момент, Коли прАвий пас загальмував, а ти проходиш лівим, то тре‘ знати, що прАвий або людину пропускає, або машину з виїзду. І ти ще й не побачиш нічого, особливо, якщо той, що справа-автобус!

Ніколи не піддавайтесь азарту типу: да я, своїм ніссанчиком, такого мерса на обгон взяв! Дурню ти, поки я на мерсі їздив, то ти своїм ніссанчиком сидів би глибоко в…..(де хочете), якби я лише клавішу ногою притиснув трошки на двигуні 5,5л.

Особливо цим зловживають чомусь водії Шкоди. Ми (пасажири мого авто, і синового теж) саркастично називаємо Шкоду – «найшвидша машина в світі», через ненормальну екзальтовану поведінку водіїв цього звичайного автомобіля)

Небезпечними є колони автомобілів, що назбирались за «тормозом» або за вантажівкою, причому, у будь-якому напрямку. Серед учасників колони різко зростає кількість дебілів, які «не можуть за тим всім їхати»(тут я їх розумію) і намагаються за всяку ціну оте все обігнати. Чого варта класична дорога на Волині Львів-Шацьк, коли колонаи – на відпочинок, і колони-з відпочинку.

В колонах-дебіл, тормоз, неуважний, я правий (з кожного боку)! У мене друзі колись там, двома машинами, за один рейс, двічі в аварії потрапили, побиті були з усіх сторін.

Не бавтесь у супер-мена: «хочу спати, але я не засну»! Заснеш! Всі засинаютт, і ти заснеш!

Ніколи не запам‘ятовуйте проскакування перехрестків (а вони були точно), обгін в забороненому місці(і він у всіх був), і всяке таке, як діючу систему, як активний досвід. Типу «я вже двісті разів отак робив, і завжди було добре». Власне, стається щось не отих двісті разів, навіть не дві тисячі разів! Стається один раз!

Ще є завжди правий пішохід!

Знаєте, чого пішоходів б‘ють на переходах частіше, а, коли вони лізуть між машинами, то рідше? Бо дебіли їздять і на пішохідні переходи не зважають? Ну, так, але ж ми до дебілів не звертаємось!

А до пішоходів-звертаємось: пішоходів на переходах луплять через те, що «я правий, я ж на переході». Знаєш вже, де напишуть, чи повторити? Пішохідні переходи, як правило, намальовані там, де видимість з двох боків достатньо хороша! Не лізь, якщо бачиш, що воно несеться, ти ж не зупиниш собою його тачку. Витягни з вух музику, і відідри очі від телефона, живіший будеш!

Вдень, в місті, при трафіку, не може нізвідки вискочити машина «на стоп‘ятдесят», так не буває! Якщо воно «несеться», то ти, пішохід, мусиш його, дебіла, бачити, а не чалапати по переходу з гордим фейсом «я правий».

Не можна бігти через перехід! Для мене, наприклад, це-наче раптова поява в момент, коли моя машина вже (в думках) проїхала порожній перехід! Лише сьогодні так з‘явилось дівчисько в червоній куртці!

Це, мабуть, не поради виходять, а таки частина філософії уникнення неприємностей на дорогах в наших реальних умовах. Вже за найближчим кордоном воно все стає абсолютно непотрібним. І формула «я правий» має пряме значення!

Якщо хто, в результаті прочитаного, подумав, що я їджджу, наче дідулик, гальмуючи перед кожною тінню, то…середня зрозуміла на автостраді 160-170, стиль пересування містом-динамічний, всі машини пального беруть більше, ніж в паспорті і,…. ніж «хлопці казали»….

P.s. (Дописав пізніше). Для тих, хто «ай-ай-ай, як можна 160»: Поради дає чувак, який рухається автострадою 160. Не перетинає дві суцільні смуги під гірку в повороті, а рухається автострадою 160…а ви б хотіли, щоб поради давав чувак, що рухається до 90? А який сенс в цих порадах? Це, наприклад, моя мама. Вона рухається «до 90», але жодна з ситуацій, описаних вище, для неї-«непідйомна»!

Володимир Огура

Ранее Hyser писал про путешествие за границу на собственном автомобиле. Что необходимо для такого путешествия, а также нструкция для туристов и советы эксперта по евротурам на собственном автомобиле