Євробляхи в законі: посилення відповідальності за використання нерозмитнених машин. Ніна Южаніна запропонувала нові правила

В Україні вже найближчим часом набудуть чинності законопроекти, які дозволять знизити акцизи на розмитнення автомобілів та посилити відповідальність за використання нерозмитнених машин.

Що криється за документом, який запропонувала глава парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна?

Нові правила для машин на іноземних номерах: ціни та процедура розмитнення

Для коригування вартості авто введуть коефіцієнти — залежно від обсягу двигуна і віку автомобіля, однак найбільш вигідно буде купувати машини віком до 10 років. Зменшиться також розмір податку з авто, скасування заборони на митне оформлення машин, які не відповідають екологічному стандарту Євро-5, а також посилиться контроль за переміщенням і використанням транспорту, зареєстрованого в інших державах.

Відтепер базова ставка акцизного податку складе 50 євро для авто з бензиновим двигуном. Для дизельних автомобілів — 75 євро. Повний розмір акцизу буде дорівнює базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна. Коефіцієнт двигуна розраховується за такою формулою: об’єм двигуна розділити на 1000. Коефіцієнт віку — кількість повних календарних років, починаючи з наступного за роком виробництва.

Якщо у машини об’єм двигуна 2000 кубічних сантиметрів, їй повних 5 років, тобто вона 2012 року випуску, акциз складе 500 євро. Зараз акциз для авто з таким двигуном, якщо йому до 5 років, становить 3300 євро.

Якщо більше 5 років, то майже 5000 євро. Отже, акциз зменшиться мінімум в 5 разів. Скасується також екологічний стандарт Євро-5. В Україні можна буде легально ввозити машини старше 2010 року. Для авто 15-річного віку з двигуном у 2000 кубічних сантиметрів акциз дорівнює 1,5 тис. євро.

Для нових авто з двигуном в 2 тис. кубічних сантиметрів акциз складе всього 100 євро. Машини з двигуном в 4 тис. кубічних сантиметрів — 200 євро. Для 10-річного авто з дизельним двигуном об’ємом 1600 кубічних сантиметрів, акціх складе 1200 євро.

Згідно закону, нерезидент зможе без грошового забезпечення завезти лише одне авто. За порушення термінів режимів транзиту на один день, штраф складе 170 грн., за три дні відстрочки — 850 грн. покарання за місяць перебування такого автомобіля в Україні буде коштувати порушникові 170 тис. грн.

Санкції за використання авто на європейській реєстрації у підприємницькій діяльності, зокрема, для роботи в таксі — складуть 34 тис. грн. Особа, ввезла таку машину не зможе передавати її в користування іншим людям. За це передбачено штраф у 8,5 тис. грн., а при повторному порушенні — 170 тис. грн. з позбавленням права керування на рік.

Раніше Hyser писав: «За старое авто платить больше чем за новое»: новые расценки на евробляхи доведут простой народ до Майдана