Ввезення авто з Європи в Україну тепер доступне кожному українцю, були б гроші: Рада здалася під натиском, протестувальники можуть йти додому

Верховна Рада України проголосувала у першому читанні законопроект №8487 щодо зниження вартості розмитнення автомобілів на єврономерах.

За відповідне рішення проголосувало 265 народних депутатів.

Згідно зі змінами, пропонується нова формула розрахунку акцизного податку.

Так, за основу братиметься базова ставка у 50 євро для машин на бензиновому двигуні та 75 євро для машин на дизельному двигуні.

Для розрахунку акцизу, цю суму потрібно буде помножити на кількість років з року наступного після виробництва авта та на коефіцієнт об’єму двигуна (об’єм двигуна в кубічних сантиметрах, що ділиться на 1000).

Водночас зі зниженням мит планують запровадити і жорсткіші покарання для порушників.

Порушення строків реєстрації для транзитних авто:

понад 20 діб — 85 тис. грн (замість 8,5 тис.)
понад місяць — 170 тис. грн

За порушення режиму тимчасового користування автівкою:

понад 10 діб 85 тис. (замість 17 тис.)
понад місяць — 170 тис. грн

Нагадаємо, що цей ухвалення законопроекту є однією з вимог протестувальників під Верховною Радою.

12 липня в урядовому кварталі сталося ДТП за участі автомобіля народного депутата Павла Пинзеника та мітингувальника. Депутат заявив, що протестувальники напали на нього.

За його словами, інцидент стався на вулиці Інститутській перед поворотом на вулицю Шовковичну.

«Нас намагалися зупинити доволі специфічним способом. Нам почали бити по автомобілю моєму, розбили скло заднього виду. Нам вдалося заблокуватися в автомобілі, тоді один з мітингарів кинувся на капот», — розповів депутат.

Він додав, що після цього авто зупинилося і мітингарі оточили його.

«Через декілька хвилин поліція оточила автомобіль і не допустила розправи. Далі, за моїм прогнозом, все могло би закінчитися дуже погано», — наголосив Пинзеник.

Депутат зазначив, що через деякий час поліція забезпечила йому та народним депутатам Олені Масоріній і Олегу Кришину безпечний вихід з місця події.

Пинзеник додав, що зараз на місці залишається його помічник, який перебував за кермом, аби написати заяву до поліції.

«Безумовно, будемо писати заяву про злочин, шукати відео з місця події, будемо вимагати притягнення до відповідальності», — підкреслив він.

На питання, чого вимагали мітингарі, Пинзеник відповів: «Вимагали, щоби народних депутатів, яких вони впізнали серед пасажирів автомобіля, повісили на найближчому дереві».

Раніше в соціальних мережах з’явилися повідомлення, що авто Пинзеника збило мітингаря, через що учасники акції протесту оточили його.

11 липня водії автомобілів на єврономерах у межах «Акції за захист і доступне розмитнення» заблокували центр Києва. Учасники протестів заявили, що акція буде безстроковою.

За словами очільника поліції Києва Андрія Крищенка, під Верховною Радою мітингували близько 2,5 тисяч людей. Хоча організатори акції обіцяли привести під парламент 10 тисяч протестувальників.

Їхні вимоги — змінити умови ввезення авто в Україну та розглянути в Парламенті законопроекти, розроблені комітетом з податкової та митної політики. І, хоч цими документами власники незареєстрованих авто також не повністю задоволені, організатори мітингу вважають їх початком вирішення проблеми.

«Наша вимога до пана Парубія (спікер Верховної Ради — ред.) поставити на порядок денний законопроекти, які загалом вирішували питання. Це зняття «єврообмеження», і найбільшою нашою вимогою буде скасування акцизів. Ми також будемо змушені вимагати внесення пільгових умов для учасників бойових дій», — заявив під час акції один з її організаторів, голова ГО «АвтоЄвроСила» Олег Ярошевич.

Раніше очільниця комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна («БПП») зареєструвала у парламенті законопроекти, що зменшують акцизи на розмитнення автомобілів, зареєстрованих в інших державах.

Нагадаємо, що 4 лютого у Києві власники авто на єврономерах вимагали спростити розмитнення.

Влітку 2017-го стало відомо, що українців почали штрафувати за авто з іноземними номерами.

Читайте далі: Ввоз «евроблях»: въезд нерастаможенных автомобилей происходит по схеме, в которой задействованы граждане соседней страны